JBL Quantum 360X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Quantum 360X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

y*********@y******** 02-06-2023

Lichte hoofdtelefoon, met super geluid

Geschreven voor: JBL Quantum 360X

De headset werd goed verpakt geleverd met een duidelijke gebruiksaanwijzing. Qua uiterlijk stoer en sportief. Een vrij lichte hoofdtelefoon, maar voelt wel stevig aan. De oorkussens zijn zacht en zitten comfortabel. Ook bij mijn zoon van 8 jaar oud zit de hoofdtelefoon perfect.

Eerst hebben we de headset op een Windows computer getest. Dat was eigenlijk inpluggen en klaar! Heel eenvoudig. We hebben het met diverse spellen getest. Super geluid. Alsof je alles van dichtbij mee maakt. We hebben nog wel wat instellingen aangepast door middel van de JBL QuantumENGINE PC-suite. Het is erg handig dat er ook een knopje mute op de hoofdtelefoon zit. Zo kan je de microfoon snel en eenvoudig pauzeren tijdens het gamen. Ook op de Playstation 4 werkte de hoofdtelefoon goed.

De batterij gaat ontzettend lang mee en laadt ook megasnel weer op. Mocht de hoofdtelefoon tijdens het gamen toch echt leeg zijn, kan je gewoon verder spelen met de hoofdtelefoon aan de lader :-)

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Super geluid

Haccy09 28-05-2023

Indrukwekkend geluid en comfort

Geschreven voor: JBL Quantum 360X

De JBL Quantum 360X Gaming Headset heeft mijn gamingervaring naar een hoger niveau getild. Het geluid dat deze headset produceert is werkelijk indrukwekkend. Met de 50 mm drivers biedt hij een rijk en helder geluid, waardoor ik volledig kan opgaan in mijn games. De bas is diep en krachtig, terwijl de hoge tonen gedetailleerd en nauwkeurig zijn. Daarnaast zorgt de virtuele 7.1 surround sound voor een meeslepende audio-ervaring, waardoor ik het gevoel heb dat ik echt midden in de actie zit.

Het comfort van de Quantum 360X is ook uitstekend. De oorkussens zijn zacht en goed gevoerd, waardoor ze comfortabel op mijn oren rusten, zelfs tijdens lange speelsessies. De hoofdband is verstelbaar en zorgt voor een goede pasvorm. Bovendien is de headset lichtgewicht, waardoor ik hem probleemloos langere tijd kan dragen zonder enige vorm van ongemak. Kortom, de JBL Quantum 360X is een fantastische gaming headset die zowel geweldig geluid als comfort biedt.

wessel-van-der-waa 26-05-2023

Mooi geluid en redelijke prijs

Geschreven voor: JBL Quantum 360X

De prijs van de JBL ligt rond de €100 (adviesprijs op het moment van schrijven). Doordat het 40 mm-drivers heeft, komt er een heerlijke bass uit. Maar ook de midden- en hoge tonen mogen er zijn. Daarnaast kun je deze via de software van JBL naar wens aanpassen. Het design oogt stoer en robuust. Daardoor heeft het een strakke, frisse uitstraling. De zwart-groene kleuren passen dan ook bij de XBOX looks.
Laat je niet misleiden door de naam, De headset is niet alleen voor de XBOX. Hij werkt ook op de PC, PlayStation, Mac en Nintendo Switch. Het mooie aan deze headset is dat het in het bezit is van bluetooth 5.0 is. Daardoor werkte het ook met mijn mobiele telefoon. De USB-dongle maakt doormiddel van een 2,4 gHz verbinding met de headset. Dit zorgt voor een snelle low latency (zonder vertraging) verbinding. De JBL Quantum 360X beschikt ook over "DualSOURCE", waarmee twee apparaten tegelijkertijd kunnen worden aangesloten. Ook is het mooi dat je terwijl je de headset laad, kunt blijven gamen.

Qua pasvorm zit de headset erg prettig. Hij is vrij licht en de oorschelpen vallen fijn om je oren heen. Ik kon hem uren dragen zonder problemen te ervaren qua pasvorm. Hierdoor heeft het een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Een minpunt is de afneembare microfoon. Ik had het prettiger gevonden als de microfoon kon worden weg geklapt of in de headset kon worden geschoven.

Voordelen:
Robuuste bouwkwaliteit
Prettige pasvorm
Betaalbare prijs
Mooi design
Lange accuduur (22u)
Korte laadtijd (2u)
Mooie lage frequenties
Goede microfoon
Goede surround sound

Nadelen:
Microfoon niet inklap- of inschuifbaar.

Pluspunten

• Robuuste bouwkwaliteit
  • Prettige pasvorm
  • Betaalbare prijs
  • Lange accuduur (22u)

Minpunten

• Microfoon niet inklap- of inschuifbaar.

Jorissmo 19-05-2023

Beter dan verwacht

Geschreven voor: JBL Quantum 360X

In eerste instantie was ik sceptisch toen ik deze koptelefoon uit de verpakking haalde. Hij voelde ontzettend licht aan en ik had het idee dat ik hem zo kapot zou maken, maar niets bleek minder waar!

Het is een koptelefoon die ontzettend fijn en zit en ook na uren gamen niet gaat irriteren. Mijn vrienden merken een verbetering in kwaliteit van mijn audio en hij connect ontzettend makkelijk met mijn Playstation 5.

Al met al een hele goede koptelefoon voor de (semi)fanatieke gamer.

Pluspunten

• design
  • duur batterij
  • Connectie
  • zitcomfort

m*******@h********** 18-05-2023

Wat minpunten maar geluid is goed!

Het oog

De JBL Quantum 360X ziet er op het eerste oog fraai uit. De kleuren zwart met groen vind ik een mooie combinatie. In de oorschelp staat met een ‘L’ en een ‘R’ aangegeven voor welke kant oor deze geplaatst moet worden. Dat is wel zo makkelijk.

Het oor

Het geluid is erg goed voor verschillende doeleinden. Voor het gamen heb je een hele gave ervaring! Maar voor gebruik in Discord of een ZOOM gesprek natuurlijk ook prima. De oorschelpen sluiten de oren goed af.

Het gebruik

De oorschelpen zijn aan de kleine kant. Zelf heb ik wat te grote oren voor deze headset. Niet dat het niet past, maar het is gewoon aan de krappe kant. Dat vind ik jammer. Echter, één van mijn dochters heeft de headset nu in gebruik en daar zit deze als gegoten. Misschien is het model daarom meer geschikt voor dames?!

De bediening

Er zitten een aantal (draai-) knoppen op de headset. Deze vind ik qua bediening niet ideaal. Nou hoef je ook niet continue hard of zachter te zetten, maar als je dat moet doen dan vind ik het niet helemaal lekker werken.

Pluspunten

• Mooi geluid

Minpunten

• Kleine oorschelpen